DIY - DO otvárania/zatvárania kufra TransTop

Vše, co nevíte, a chtěli byste znát, naleznete tady
Odpovědět
Uživatelský avatar
amwas
Znalec
Příspěvky: 102
Registrován: 22 pro 2015 08:53
Bydliště: Partizánske
Kontaktovat uživatele:

DIY - DO otvárania/zatvárania kufra TransTop

Příspěvek od amwas »

Ste šťastným majiteľom automobilového skvostu, Hondy CRX del Sol s motorickou strechou?
Chceli by ste mať možnosť otvárať a zatvárať kufor bez obťažujúceho vypínania motora a vyťahovania kľúča zo zapaľovania?
Chcete si vychutnávať vymoženosť dostať sa na parkovisku hypermarketu do batožinového priestoru vašej štvorkolesovej lásky s plnými rukami nákupu, podobne ako majitelia prémiových vozidiel?
Chcete aby vaša zvedavá suseda vypadla od závisti z okna keď sa budete chystať so svojou sympatickou priateľkou na výlet?
Po prečítaní tohoto návodu zistíte, že to nie je nemožné. Za zanedbateľné náklady a s minimálnymi nárokmi na technické vedomosti či manuálnu zručnosť máte toto všetko na dosah. Stačí iba využiť netušený potenciál, ktorý v sebe skrýva klenot vašej garáže!


Čo potrebujete: bežné Uni DO CZ, multimeter alebo žiarovku na kábliku, kombinačky (na krimplovanie), skrutkovač s bitmi, dvojlinku cca 4m, fastonky cca 10 párov, 4 štandardné auto poistky + puzdierka pre istenie kritických vodičov, el. izolačku alebo zafukovacie bužírky, zalamovací nôž, trojpolohový kolískový prepínač, spínacie relé.
Obtiažnosť montáže: zvládne aj amatérsky klarinetista
Normohodiny: po prečítaní tohoto step-by-step návodu to vidím tak na dve-tri cigy a dve pivá. Mne to trvalo dlhšie kým som na to systémom pokus-omyl prišiel.
Level 1
Bezkľúčové otváranie/zatváranie
Najprv je treba napojiť dvojlinku na biely plastový spínač na zámke kufra ktorá sa skrýva za tapecom (ten je dokonca už narezaný).
2016-01-14 22.43.38.jpg
Spínač je k zámke prichytený 2 skrutkami a vedú do neho tri kábliky: červený (+), červeno-čierny (+), biely (-). Biely si nevšímajte, otvátra a zatvára sa totiž iba (+)kom. Bacha pri spätnom nasadzovaní spínača na zámku aby vás kufor neprivrzol. Po zhodení pravého plastového krytu v kufri (3 hmoždiny), vycvaknutí stredného panela za sedačkami (trhnutím k sebe), demontovaní repro-panela za sedačkou spolujazdca (2 skrutky, potiahnuť k sebe a ľavú stranu vycvaknúť šikmo k sebe), spodného panela s mriežkou (2 hmoždiny) a spodného panela s kastlíkmi za sedačkami (treba najprv odskrutkovať 4 skrutky po bokoch tunelového panela) som dvojlinku prestrčil skrz otvor v plechu pri dne kufra
2016-01-14 22.46.59.jpg
(pod jednotkou ABS) do kabíny a vytiahol cez dieru po záslepke medzi sedadlami (dvojlinku v kufri upracte za bočný tapec).
drôty_v_záslepke.jpg
Zo zapaľovača som priviedol (+), ktorý som fastonkou napichol na prostrednú nožičku trojpolohového (《 0 》) kolískového pružného prepínača. Na krajné nožičky som napichol dvojlinku od zámky. Odporúčam pre istotu osadiť kábliky poistkami niekde pri záslepke kvôli prípadnej výmene. Kolega z H-C použil ovládač okien z Opla ktorý vraj presne pasuje do záslepky medzi sedačkami. Prepínač ktorý som použil ja bol menší, preto som musel zalamovacím nožom vyrezať dieru do záslepky.

Výhody - Kufor sa teraz dá otvárať/zatvárať pohodlne z kabíny. Podmienkou je kľúč v zapaľovaní aspoň v polohe I. Nehrozí teda že by ho otvoril niekto cudzí na parkovisku v situácii "without roof" ;)
Nevýhody - Neviem o žiadnych
Level 2
DO otváranie
V úvode som písal že chceme niečo viac, chceme DO! Rozmýšľal som nad tým, že využijem káblik "trunk release" (odskok) v jednotke DO CZ ktorý som nedávno inštaloval. Pôvodne boli obavy že to nebude fungovať, pretože pri otváraní kufra je treba kľúč otočit a chvíľu podržať. Impulz pre aktory dverí je však iba 0,5s, čo je pre aktiváciu otvorenia kufra nedostačujúce. Zistil som však, že výstup pre odskok má oproti výstupu pre dvere impulz predĺžený na 3,5s, čo už mojim potrebám plne vyhovuje. Tak som ten káblik nadstavil, dotiahol stredovým tunelom ku kolískovému prepínaču a pridal som ho na kontakt vodiča ktorý otvára kufor.
DO otvárania kufra funguje tak, že keď na mojom 3-tlačidlovom DO stlačím a chvíľu podržím button odomknutia, jednotka cz vyšle signál odomknutia dverí, zablikajú smerovky a následne dlhší signál odskoku aktivuje odomknutie a zdvih kufra.
Výhody - Zrejmé
Nevýhody - Zatvorenie kufra buď klasicky kľúčom ako pred tým, alebo zvnútra naším kolískovým prepínačom čo podmieňuje mať kľúč v zapaľovaní.
Level 3
DO zatváranie
Predsa len mi to nedalo pokoj a prišlo aj na zapojenie jumpera v jednotke DO CZ na režim pneumatického systému. Docielil som tým to, že aj signály pre dvere budú držať 3,5s. Potom som pripojil ďaľší vodič na káblik "door lock" na cz a rovnako ako pred tým som ho dotiahol ku kolískovému prepínaču. Tam som ho pripojil na jeden zo spínacích kontaktov cievky relátka a na druhý kontak cievky som priviedol (-) z kostry. Do relé som priviedol silový (+) vstup z poistkovej skrinky na ktorej je stály prúd a z relé som vytiahol silový výstup ku kontaktu kolískového prepínača na ktorom je káblik zatvárania (odporúčam doma v kľude lokalizovať potrebné kontakty relátka a označiť ich). Ak má relé kontakty typu "faston" tak fajn, inak priletujte kábliky). Zaradenie relátka eliminuje skratovanie obvodu medzi prepínačom a CZ. Postup pri zatváraní kufra je nasledovný: Na kľúčenke stlačím symbol zamknutia dverí. Dvere sa zamknú a súčasne začne klesať veko kufra. Takmer pred koncom sa však veko zastaví, pretože signál aj tak nie je dostatočne dlhý. Stačí ale tlačidlo zamknutia dverí stlačiť ešte raz a kufor sa bezpečne zaklapne a zamkne.
Krátke video ako to funguje.
Výhody - Zrejmé
Nevýhody - Existuje možnosť preťaženia aktorov dverí (aj keď "odborníkom" som bol ubezpečený že nehrozí) a tiež zamknunie už raz odomknutých dverí.
Rezultát - DO spĺňa všetko, čo som od toho očakával. Okrem neodškriepiteľných výhod ktoré každý isto ocení tu máme ako bonus 100%-ný "Wow! efekt".

Poznámka - Nie je podmienkou realizovať obidva systémy, každý z nich funguje nezávisle. Keď sa rozhodnete iba pre DO, môžete pripojiť výstupy z DO priamo na dvojlinku z kufra bez relátka a prepínača. Pri realizácii odporúčam zlúčiť jednotlivé kroky montáže do jedného úkonu (napr. hneď dvojlinka od prepínača k DO CZ, krimplovanie fastoniek...atd). Nepripájajte vodiče ani spotrebiče pod napätím. Všetky kontakty dôsledne zaizolujte, ...viete prečo. ;)

Je ešte jedna možnosť - Dokúpiť pre kufor samostatnú jednotku DO, ktorá v jednom z režimov dokáže udržať signál povelu po celý čas držania tlačidla kľúčenky (max cca 30s), čo už stačí na zatvorenie kufra jediným stlačením.
Nevýhody - Náklady a extra kľúčenka naviac.
Riešenie: - Nainštalovať iba jeden viackanálový prijímač/DO takéhoto typu pre všetko.

Poďakovanie: Prelude - idea level1, Jonaasek - inšpirácia level2, Spaceman - morálna podpora
ps.
Úvod tohoto návodu berte ako paródiu. V podstate sa však nadsádzka zhoduje so skutočnosťou.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Enjoy it!
Odpovědět