Stránka 1 z 1

Olej do A/T

Napsal: 12 led 2016 19:50
od amwas
Ja viem že toto je večná téma. Chcem však mať istotu aby som neurobil blbosť. Pán Roman Bartyzal, servisman Honda odporúča pre A/T olej Shell Donax AT alebo TX. AT je minerálny olej, TX je syntetika. Tieto oleje sa teraz predávajú pod novým názvom Shell Spirax S2 ATF AX (Dextron II) a Shell Spirax S4 ATF HDX (Dextron III). Ešte ma zaujal tento olej http://www.rwkunit.sk/produkty/prevodov ... -z1-fluid/ aj keď ho pán Roman Bartyzal neuvádza. Ktorý vybrať? Nemám totiž ani potuchy aký olej vo svojej prevodovke mám, ani kedy bol naposledy menený. Chlapík ktorý mi targu predal je blbý ako táčky. Obávam sa že jeho baba sa vozila 3 roky na tom istom oleji (motor) odkedy jej ho doviezol z raichu, aj keď 10k nenajazdila. Mám dať klasicky vypustiť obligátne množstvo a bez obáv doliať niektorým z týchto olejov? Dá sa zistiť "voľným okom" či je olej už off a treba ho opakovane (3x) vypustiť a doliať až dokým sa vymení "komplet" náplň? Alebo zohnať origo Honda ATF a neriešiť? Auto má nabehaných 200k a šlape celkom pekne. Nechcel by som aby prevodovka zbytočne odišla, oprava ani swap by sa asi neoplatili.
"Babo raď!"

Re: Olej do A/T

Napsal: 13 led 2016 13:37
od SpaceMan
Najdi na internetu složení a jednotlivé skupiny oleje ATF od Hondy (pozor! - existují dvě verze DW-1 Z-1) a k němu adekvátně vyber olej právě třeba od Shellu (já jezdím Shell a paráda,jezdil jsem i Valvoline a taky dobrý). Automatická převodovka je hodně specifická, takže bych možná i investoval a koupil originál olej od Hondy a nechal si prodejcem poradit který z těch dvou.

Re: Olej do A/T

Napsal: 13 led 2016 18:22
od amwas
Z-1 sa už nerobí. Honda už dávnejšie avizovala že už bude only DW-1. Z toho čo som sa dopátral vraj DW-čko by malo byť syntetika na rozdiel od Z-1, ktorá je mineral. Teda, aspoň pre Kanadu a EU. USA klon je vraj mineral (jedna bába povídala).
Niekto predával na H-C Honďácke ATFko (alebo že by MTF?), už nvm po čom, mrknem.

Shell S2 = cca 6€
Shell S4 = cca 8€
Ravenol = cca 12€
Honda ATF DW1 = cca 18€

Čo sa týka tých "preplachov", uvidím v akom stave je olej. Na amerických fórach som sa dočítal bežne o nájazdoch 200k miles na origo! náplň :shock: Možno to poriešim tak, že dám vymeniť ATF-ko pri každej výmene motoráku (tz. prvé 3-4 roky), čím by sa teoreticky malo obmeniť cca 80% obsahu. Potom ma už olej musí prežiť. Skôr sa dúfam rozpadnem ja, ako auto. :lol:
ps., stále neviem či môžem dať hociaký v rámci špecifikácie, či sa nepobijú

Re: Olej do A/T

Napsal: 10 bře 2016 19:50
od amwas
Podelím sa o skúsenosť, má to trochu súvis s témou. Dnes moja DelSolka absolvovala TK/EK a tak som ju predvčerom po predchádzajúcej dohode zaviezol do servisu aby ju na to pripravili. Pri tej príležitosti som jej doprial výmenu oleja v automate. Nechcel som špekulovať a preto som trval na origo Honda ATF DW1, ktorý museli objednať z Hondy. Mechanik je môj kamoš a verím že ho tam nalial. Teraz nemilé prekvápko - liter/ 31,10€. Menil 2,6L, takže 80,86€ + práca 30€. Pekná raketa, hm?
Okrem toho výmena zadných kotúčov a dosiek (Roadhouse), tlmiče Kayaba Ultra-SR + horné uloženie , repas brzdičov/opravná sada, výmena brzovej kvapaliny... Ako bonus išli s autom aj na STK. Pre zaujímavosť, EK: voľnobeh 850rpm = CO - 0,01, HC - 27; 2660rpm = CO - 0,03, lambda - 1,006... nvm či sú to skutočne namerané hodnoty, alebo šikovnosť technika.? Ešte pre zaujímavosť, celá sranda ma stála 473€, ale tento odstavec je vlastne už je OT. :geek:

Ps., ešte jeden postreh. Keď som im dával auto do servisu, tak som tvrdil že chcem Honda ATF DW1, pretože prevodovka radí veľmi slušne na ten nábeh a chcem aby to tak aj ostalo. Pri preberaní Hondice mi mechanik povedal že prevodovka neradí až tak pekne ako som hovoril. Neviem či ma to nejako ovplyvnilo, ale mám taký blbý pocit že odvtedy naozaj až tak dobre neradí. :o :roll: